Studie je částí většího výzkumu o vzdělávacích hrách. Zapadá do mezinárodního kontextu zkoumání na poli digital game-based learning (vzdělávání skrze digitální hru).
Praktické informace
- Hra je určena pro doteková zařízení jako tablet, iPad či smartphone (s operačním systémem Android, nebo iOS)
Cíl
Zjistit, jaký vliv mají jednotlivé funkcionality a designové prvky vzdělávacích her na proces učení u dětí mladšího školního věku.
Použitý vzdělávací software
Hra Dobrodružství matemagie (dosud nevydaná)
Účastníci
Školáci z 2. třídy ZŠ
Předpoklady pro zapojení do výzkumu
- Vlastní zařízení s operačním systémem Android či iOS
- Hra je pouze v češtině – je tedy pouze pro česky hovořící
- Dítě dříve nehrálo některou z her v rámci projektu Matemág
Průběh
Děti budou hrát doma dle svého zájmu po dobu dvou týdnů unikátní vzdělávací hru věnující se matematice (hra jim po ukončení studie zůstane). Předtím a potom vyplní krátký test z matematiky a zodpoví několik otázek vztahujících se ke hře. Vás jako rodičů se zeptáme na nezbytné údaje (demografické etc.). Všechna data budou zpracována anonymně.
Časová náročnost pro rodiče
2 setkání, každé max. 1 hod. a 20 min.
Místo setkání
Setkání proběhnou ve škole. Přesné informace budou zaslány emailem.
Výzkumný tým
Koordinátor výzkumu: Tomáš Sýkora
Odborný supervizor: Cyril Brom
Realizační a výzkumný tým: Tereza Hannemann, Tereza Stárková
Více o týmu zde.
MÁTE ZÁJEM SE PŘIHLÁSIT DO VÝZKUMU?